Full-service project

Kompas Loosdrecht

Kompas loosdrecht is een gloednieuw restaurant midden in Oud-Loosdrecht dat kwalitatief goede en mooie producten levert. Hiervoor was een compleet huisstijl ontwerp en uitvoering benodigd.

Kompas Loosdrecht was in begin 2019 nog niet meer dan een mooi idee van Vincent van Vulpen en Arthur de Nerée.

Vincent was op zoek naar en ontwerper die niet voor de standaard weg zou kiezen, betreffende de huisstijl van het gloednieuwe restaurant.

In deze wens, vonden Vincent en ik elkaar al snel.

Logo ontwerp

Daar waar Vincent in het begin nog niet een heel duidelijk beeld had bij de vorm die het logo moest gaan aannemen, werdt er vooral mee gegeven dat het kwaliteit en toegankelijkheid moest uitstralen zonder dat dit de zakelijke bezoeker links zou laten liggen. Er was een wens om het logo een scandinavische sfeer uit te laten stralen, maar wel modern zonder een 13 in een dozijn logo te worden.

Vincent benadrukte vooral dat een simpel kompas als beeld niet gewenst was. Verder had ik hier een vrije hand in. 

Thema: watervogels

Na ongeveer een klein half jaar over en weer ontwikkelen, wilde Vincent toch graag in overleg met de 2 andere eigenaren Bastiaan Beth en Simon van Maurik over gaan op het thema Watervogels. Dit vanwege de grote aanwezigheid van water natuurschoon in de omgeving. Watervogels zouden het thema worden in het gehele restaurant, zonder overheersend te worden. De vergaderzalen zijn nu dan ook te herkennen aan hun vogelnamen.

Nadat deze wens werd uitgesproken gaf Vincent aan wat voor zich zag als visueel beeld van het logo. Hij wist dit duidelijk te maken aan de hand van natuurfoto’s van water vogels.

Defnitief logo

Nadat het thema duidelijk was, ging de ontwikkeling van het logo in een grote versnelling. Het logo moest dynamisch zijn, rustig en duidelijk. Er is gekozen voor een minimalistisch beeld, om herkenbaarheid te versterken. 

Het logo is in 1 oog opslag te herkenen, en gemakkelijk bruikbaar voor alle benodigde doeleinden, zoals reclame uitingen, online gebruik en raambestikkering. Maar ook voor gepersonaliseerd servies. Er is gekozen voor een kleurstelling van turquoise – groen-blauw, om toch binnen een scandinavisch, rustige en luxe uitstraling te blijven

Productie

Nadat duidelijk was wat de huisstijl ging worden en de kleurstelling waren bepaald, kon de productie op gang gebracht worden. Een voorstel van de website werd gedaan en deze werd naar alle wensen en aangevraagde specificaties gewijzigd. Uiteraard fungeerde ik hier niet alleen als bouwer, maar ook als ontwerper/adviseur in. Voor de promotie van de opening moest een flyer ontwikkeld worden en de visitekaartje moesten gerealiseerd worden.

Afronding

Een kleine 2 weken voor de daadwerkelijke opening van het restaurant, kon het project bijna afgerond worden. Alle producten stonden waar ze moesten staan en al het drukwerk was onderweg naar het restaurant. Zo konden de dames en heren van het restaurant zich volledig focussen op de opening van hun fantastisch mooie restaurant.

Bekijk hier de live website.

Ontworpen, uitgevoerd en gehost door Dekker Creative Design